De Meningensite met de grootste ervaring!

naar boven

maak een mening

MENING : De Roncato saga

0 volger(s) - U moet aangemeld zijn om een Mening te volgen via email!
  • COLLISHOP TROLLEY
    WEBSITE
    (0)
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    BEREIKBAARHEID
    (0)
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    LEVERING
    (0)
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    SERVICE
    (0)
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    aanmelden om te kunnen stemmen

Enquete

Enquete loopt tot 21 Nov 18
Welk operating systeem verkiest u voor uw laptop?
  • (1)
    waardeer deze mening :
    De Roncato saga
    Godelieve Willems
    2017-03-11 21:01:56
    hits:527
    Hierna onze Roncato sage met Collishop en de medewerkers van de hersteldienst.
    Het begon met de afgifte van onze Roncato Trolley ter herstelling per 5 december 2016 in de plaatselijke Colruyt van Overijse en het verhaal eindigt midden februari 2017 met een grote ontgoocheling!!!

    Enige tijd na de afgifte op 30 december 2016 ontvingen we een mail van een medewerkster dat de trolley niet meer kon hersteld worden.
    Dit vonden we al zeer verdacht want er was een klein onderdeel stuk dat nog steeds voorkomt op de nieuwe trolleys.
    De vervanging kan toch niet moeilijk zijn maar misschien duurder dan 75 euro!
    We kregen het volgende voorstel “Je mag een nieuw artikel kiezen uit het assortiment van Collishop uit dezelfde prijsklasse. Je betaalde 75,00 euro voor jouw artikel in SOLDEN.”
    Bleek dat een nieuwe gelijkaardige Roncato trolley momenteel 109 euro kost bij een andere onlinewinkel. Collishop heeft geen Roncato meer in het assortiment.
    Gelet op het feit dat zowel de 2 jarige garantie als de 10 jarige herstelgarantie nog liepen hebben we een voorstel gedaan om aldaar een nieuwe trolley aan te kopen ofwel via Collishop ofwel rechtstreeks op kosten van Collishop.
    Alleen op deze manier konden we in het bezit komen van eenzelfde trolley als deze die we in herstelling gaven.

    Toen dit voorstel door uw medewerker afgewezen werd zijn we zelf via Roncato Italia op zoek gegaan naar hun erkende hersteldienst in België en vernamen daar dat onze trolley wel degelijk onder garantie kon hersteld worden zonder bijkomende kosten. Daarom hebben we onze trolley teruggevraagd.
    Na drie weken en meerdere telefoontjes met de klantendienst bleek deze onvindbaar en werd weer voorgesteld om ons een bedrag van 75 euro terug te betalen.

    Ondertussen hadden we ook op het vakantiesalon ons verhaal gedaan aan een medewerker daar en die beloofde ons de zaak op te lossen
    maar buiten een bijkomende korting van 10% op de aankoop van een trolley uit het Collishop aanbod was dit niet de verwachte oplossing want Roncato is niet meer beschikbaar en een bijkomende korting is bijgevolg niets waard.
    Wij waren het beu en hebben toch de 75 euro aangenomen en dezelfde dag een nieuwe Roncato besteld aan 109 euro, die ’s anderendaags al werd geleverd.

    De 34€ die we te kort kwamen voor de betaling hadden we er graag voor over om een punt achter de Roncato saga bij Collishop te kunnen zetten. Het kan juridisch wel zijn dat de oplossing van de klantendienst correct is maar commercieel is dit zeker niet. Bij Collishop zijn ze nu misschien wel overtuigd van hun groot gelijk maar wij zijn van tevreden klanten overgegaan naar absoluut ontevreden klanten vooral door het verdwijnen van onze trolley bij Collishop die gratis door de erkende Roncato hersteller kon gemaakt worden.

    Dat een groep zoals Colruyt zijn klanten zo behandelt verbaast ons en daarom verzoeken wij u ons te schrappen van alle collishop reclamelistings via de post. (zullen teruggestuurd worden aan afzender) We zullen toch niets meer bestellen en ook bij de rest van de Colruyt groep zullen onze aankopen tot een minimum herleid worden.

    Moraal van het verhaal : koop geen artikel in SOLDEN want als het terugbetaald wordt tijdens de garantieperiode is dit bedrag onvoldoende om hetzelfde artikel terug te kopen en kijk eerst na of het artikel niet hersteld kan worden bij een erkende fabriekshersteller want bij Collishop zie je het nooit meer terug als het niet kan hersteld worden!!!

    De Roncato saga is een verhaal zonder happy-end voor de relatie Collishop – klant geworden.
  • Al uitgesproken positieve of negatieve ervaringen gehad in het verleden? Wat best te kiezen of net te mijden? Deel uw raad – uw medemens dankt u.
    U verstuurt deze reactie als 'bezoeker'.

    hoe een foto invoegen, verwijzen naar een commentaar,.... Zie hier voor meer uitleg.

    opmerking : bij een verkeerde controle gaat uw Mening niet verloren, maar krijgt u nog een nieuwe kans.